Buhez ar c'hlas / La vie de la classe

Roll ar penngelenner-ez

Dezhañ eo da reoliañ buhez ar c’hlasad war an dachenn bedagogel :

  • Kelaouiñ a ra al liseidi war kement tra a sell ouzh mont en dro al lise.
  • Selaou a ra ar c’hlasad a-stroll pe a hiniennoù.
  • Kuzuliañ a ra pep lisead war e labour ha war an hentañ.
  • Ober a ra al liamm etre ar renerezh hag al liseidi.
  • Merañ a ra an darempredoù gant ar gerent.

An hentañ

Ar c’hentañ klas n’eo ket ur c’hlas hentañ.

Trede kuzul klas : hemañ a c’hell kinnig un ali war an tremen, an eilañ, ur cheñchamant arbennikadur. Mat eo neuze kregiñ pe kenderc’hel gant an eskemmoù familh-lisead-skipailh pedagogel. An diviz a chom gant ar familh.

Diwar reform al lise eo posupl ar cheñchamantoù arbennikadur e Termen met rankout a reont bezañ ral-tre gant ali ar c’huzul-klas hag ar gerent, pa ouezer e c’hall kaout efedoù war Parcoursup.

E-pad an eurvezhioù heuliañ-hentañ e vez skoazellet al liseidi evit o freder war an hentañ, hini goude ar bak dreist-holl.

Petra ober ma sav ur gudenn?

  1. Al lisead/ez gant diaesterioù en un danvez a rank mont e darempred gant ar c’helenner/ez.
  2. Pa sav ur gudenn a-stroll ez a ar gannaded-klas e darempred gant ar penngelenner/ez. N’eo ket e-pad ar c’huzul-klas e vez diskoulmet seurt aferioù.
  3. A-benn kaout kuzulioù, kaout respontoù da c’houlennoù a sell ouzh ar c’helenn e vez aliet ar gerent da vont e darempred gant ar penngelenner/ez pe gant ar renerezh.
  4. Pa n’eus bet kavet diskoulm ebet d’ur gudenn e live ar c’hlasad e teu ar rener da vezañ e karg da zivizout.

Le rôle du professeur principal

Il coordonne la vie de la classe sur le plan pédagogique :

  • Informations générales sur le fonctionnement du lycée,
  • Écoute collective de la classe et écoute individuelle,
  • Conseils et suivis sur le travail et l’orientation,
  • Lien entre direction et élèves,
  • Gestion des relations avec les parents.

L’orientation

La première n’est pas une classe d’orientation.

Troisième conseil de classe : il peut émettre des réserves sur un passage, conseiller un redoublement ou une réorientation. Il est alors important d’engager ou de poursuivre le dialogue famille-jeune-équipe éducative. La décision sera prise par la famille.

La réforme du lycée laisse la possibilité de changer de spécialité entre la 1re et la terminale, mais ne pourra se faire que de façon très exceptionnelle avec l’avis du conseil de classe et des responsables légaux en appréciant les effets pour Parcoursup.

Les heures d’accompagnement personnalisé permettent d’aider les jeunes dans leur réflexion d’orientation notamment post-bac.

Que faire en cas de problème?

  1. Un élève en difficulté dans une matière doit rencontrer le professeur concerné.
  2. En cas de problème collectif : la classe interpelle les délégués élèves et le professeur principal. Le conseil de classe n’est pas le lieu où se résolvent les problèmes de ce genre.
  3. Pour tout conseil, toute préoccupation concernant le travail scolaire et l’enseignement, il est conseillé aux parents de s’adresser au professeur principal.
  4. Il appartient au directeur de prendre les décisions en cas de difficulté majeure au niveau d’une classe.